☆★ Tentang Seksologi ☆★


TENTANG WANITA


(Gambar sebagai hiasan)



 Besarkan payudara dengan urutan?
               Tiada kaitan langsung ukuran payudara dengan ransangan dan luar seperti urutan. Sebaliknya, payudara boleh menjadi kendur disebabkan otot-otot halus di dalamnya menjadi lemah dan tidak elastik. Maksudnya, urutan bukanlah langkah yang bijak untuk membesarkan payudara!
p/s: perempuan yang belum kahwin mempunyai payudara yang sudah kendur, kompom sudah di sentuh oleh seseorang hehe :P

Boleh percaya ke?
            Tahukah kamu peluang seorang ibu untuk memiliki bayi kembar bakal meningkat setelah usianya meningkat ke 53 tahun? Pada usia ini, kesempatan untuk memiliki anak kembar adalah 2:7. Semakin tua usia kamu, semakin tinggi kesempatan kamu untuk memiliki anak kembar. Pada usia 50 tahun, peluang ini menjadi 1:9. Jadi, adakah kamu teringin memiliki bayi kembar?
p/s : jadi… artis yang kawen usia lewat pun boleh dapat bayi kembar jugak?hehe…

Apa itu Oral Seks?

           Definisi seks memang terlalu luas. Ramai yang beranggapan, seks bermaksud apa jua hubungan atau aktiviti seks yang dilakukan di ‘bawah bahagian pinggang’. Ada juga yang mengatakan bahawa seseorang gadis itu akan kekal dara jika hanya melakukan oral seks. Walau bagaimanapun, apa pun kegiatan seksual yang individu lakukan bersama pasangannya, ia tetap dikenali sebagai SEKS. Oral seks juga boleh menyebabkan penularan penyakit berbahaya seperti Herpes, Gonorrhoea dan Chlamydia.
p/s : ramai remaja buat macam ni, lebih baik korang kawen jew terus. Bagi mengelakkan maksiat, betol tak??hehe..


Apa itu Biseksual? 
           Istilah Biseksual bermaksud individu memiliki ‘perasaan’ seksual tidak kira sama ada kepada lelaki atau perempuan. Ia tergolong dalam kategori perilaku seksual songsang. Kerana normalnya individu hanya suka kepada lawan jenisnya sahaja.
p/s : maksudnya, even lelaki @ perempuan suka sama jenis, mereka tetap akan bersama dengan orang yang berlawanan dengan jantinanya….



TENTANG LELAKI

(Gambar sebagai hiasan)


                Tomato untuk sperma pantas.
           Tomato dikatakan pelancar kepada aliran sperma dan menghasilkan sperma yang sihat. Laporan dari kajian yang telah dibuat, testis lelaki yang subu mengandungi ‘Likopen’ yang tinggi. ‘Likopen’ bukan sahaja terdapat dalam tomato bahkan anggur, tembikai dan juga kerang.
p/s : patut la makan kerang cepat buat orang terangsang wakakakaka :P


Buah dan Kesuburan Lelaki.
             Selain sayur-sayuran, buah-buahan juga menjadi antara sumber utama kesihatan. Jadi tidak hairanlah sekiranya beberapa jenis buah-buahan tempatan dikaji di dalam penyelidikan seksologi. Contohnya betik yang sememangnya kaya dengan vitamin C merupakan antioksida terbaik untuk tubuh badan. Selain itu, ia juga mempunyai kelebihan lain dalam meningkatkan jumlah dan kesuburan sperma. Sementara itu, pengambilan 500 miligram vitamin C setiap hari amat perlu untuk lelaki dewasa.
p/s : betik juga bagus untuk membesarkan payudara perempuan. Kaedah ini pernah dilakukan oleh wanita dari china. Mereka campurkan betik dan pisang dan dikisarkan bersama  susu cair. Sebab tu la wanita dari china ummppppp…..hehe…


           Sakit Tuan.
          Istilah di atas merujuk kepada penyakit yang khusus atau sering dihadapi oleh kaum lelaki. Jangan ingat golongan wanita sahaja yang mempunyai ‘sakit tuan’ ya. Antara penyakit yang dikategorikan sebagai sakit tuan ialah yang berkaitan dengan penyakit di bahagian sulit lelaki seperti meliputi buah penis bengkak dan barah prostat. Kira-kira 80 peratus lelaki yang menghidapi sakit tuan adalah berpunca daripada gangguan fikiran atau tekanan perasaan apabila pasangan menyatakan rasa tidak puas ketika melakukan hubungan intim.
p/s : haaa…… apa macam ??haha :P


No comments:

Post a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...